Veelgestelde vragen
Hieronder vind je de de meest gestelde vragen aan de klantenservice van Kinderboekerij. Staat je vraag er niet tussen neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
Wil je iets aan je abonnement wijzigen, ga dan naar Mijn abonnement.
Aanmelden
Hoe meld ik me aan bij Kinderboekerij?
Je kunt jezelf aanmelden via onze website, e-mail en online acties bij partners van Kinderboekerij. Ook kun je je aanmelden wanneer je gebeld wordt met een aanbieding door één van onze telefonische service agents.
Wanneer ontvang ik mijn (eerste) pakket?
Het kennismakingspakket van Kinderboekerij kun je binnen 3 weken verwachten. Vervolgzendingen worden altijd in de 3e of 4e week van de opvolgende maand door Postnl in de brievenbus bezorgd.
Leverdata 2025
Kijk hieronder voor de verwachte leverdata van 2025:
donderdag 17 of vrijdag 18 januari
donderdag 20 of vrijdag 21 februari
donderdag 20 of vrijdag 21 maart
donderdag 17 of vrijdag 18 april
donderdag 15 of vrijdag 16 mei
donderdag 19 of vrijdag 20 juni
donderdag 17 of vrijdag 18 juli
donderdag 14 of vrijdag 15 augustus
donderdag 18 of vrijdag 19 september
donderdag 16 of vrijdag 17 oktober
donderdag 20 of vrijdag 21 november
donderdag 18 of vrijdag 19 december
Zit ik bij Kinderboekerij vast aan een abonnement of lidmaatschap?
Bij Kinderboekerij zit je nooit vast aan een abonnement of lidmaatschap. Je bepaalt zelf hoeveel pakketten de kinderen willen ontvangen, je kunt na elk ontvangen pakket eenvoudig afmelden.
Kosten
Wat kost een Kinderboekerij pakket?
Een standaard pakket (4 boeken) bij Kinderboekerij kost €16,95 inclusief order- en verzendkosten en btw. De Prentenboek Collectie (2 boeken) kost €15,95.
Zijn de verzendkosten bij de prijs inbegrepen?
Ja, er komen nooit extra kosten bij voor verzendkosten. De prijs is dus altijd inclusief alle kosten.
Hoe kan ik Kinderboekerij betalen?
De betaling van de kinderpakketten verloopt altijd gemakkelijk via automatisch incasso. Ook hoef je bij Kinderboekerij niet vooruit te betalen, je betaalt pas ná ontvangst van het pakket.
Mocht de incasso onverhoopt niet lukken ontvang je automatisch een factuur via de mail of post. Vergeet dan bij de betaling niet je factuurnummer of klantnummer te vermelden. Ons IBAN nummer is NL46RABO0311084532.
Wat als ik meerdere kinderen opgeef, moet ik dan ook meer betalen?
Nee, wanneer je meerdere kinderen opgeeft hoef je niet meer te betalen, de kinderen ontvangen dan gewoon om de beurt een pakket speciaal op hun specifieke leeftijd aangepast. Je kunt tot maximaal 4 kinderen per abonnement opgeven.
Pakketten
Mijn kind(eren) vinden de pakketten te gemakkelijk/moeilijk. Kan Kinderboekerij hier iets aan doen?
Kinderboekerij stelt haar pakketten samen op basis van de leeftijd van jouw kind(eren), natuurlijk zijn niet alle kinderen gelijk. Wanneer je vindt dat het geleverde pakket niet aansluit op het niveau van jouw kind(eren) kun je dit voor het volgende pakket eenvoudig aanpassen door de pakketcode te veranderen.
Klik hier om direct de pakketcodes aan te passen.
Past het pakket door de brievenbus?
De pakketten van Kinderboekerij passen door elke standaard brievenbus. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven.
Waar kan ik mijn klantnummer vinden?
Op de adressticker op elk pakket staat je klantnummer vermeld. Het klantnummer staat onder je adres. Het klantnummer bestaat uit 5 of 6 cijfers. Bijvoorbeeld: 123456
Wijzigen & Stopzetten
Zijn er kosten verbonden aan opzeggen?
Nee, er zijn geen kosten verbonden aan opzeggen bij kinderplezier. Sommige partijen bieden duurbetaalde diensten om het abonnement bij Kinderplezier voor je op te zeggen en adverteren daarmee op internet. Maak daar aub geen gebruik van! Ook een aangetekende brief is onnodig.
Opzeggen kan gratis en eenvoudig via het opzegformulier op de website. Je ontvangt dan direct een automatische ontvangstbevestiging in je mail en later een opzegbevestiging wanneer deze verwerkt is.
Is er sprake van een opzegtermijn?
Je opzegtermijn is altijd gelijk aan je betaalperiode. Als je per maand betaalt kun je dus ook per maand opzeggen. Je ontvangt dan na opzegging mogelijk nog 1 laatste pakket. Wanneer je per kwartaal betaalt ontvang je na opzegging nog 3 leveringen.
Uitzondering is na het eerste- of kennismakingspakket, dan geldt er geen opzegtermijn en kun je direct afmelden. Best doe je dit wel voor de 25e van de maand, vanaf dan kan het vervolgpakket weer in verwerking zijn en dan ontvang je die dus nog wel.
Ik vind elke maand een pakket wat veel. Kan ik ook minder vaak een pakket ontvangen?
Natuurlijk kan dat! Het is ook mogelijk om 4 of 6 keer per jaar een pakket te ontvangen. Je kunt dit heel gemakkelijk direct online regelen. Klik hier om de pakketten van Kinderboekerij 4 of 6 keer per jaar te ontvangen.
Hoe kan ik de levering van pakketten stop zetten?
Je kunt de levering eenvoudig stopzetten via Mijn abonnement. Je opzegtermijn is altijd gelijk aan je betaalperiode. Klik hier voor meer informatie en alternatieven.
Ontvang ik een opzegbevestiging na opzeggen?
Wanneer je het opzegformulier gebruikt ontvang je automatisch direct een ontvangstbevestiging van de website. Daarna ontvang je, meestal dezelfde dag, maar uiterlijk binnen drie werkdagen een opzegbevestiging.
Mocht je geen ontvangstbevestiging of opzegbevestiging ontvangen controleer dan aub je spam-folder, vooral bij Hotmail en Live mailadressen horen we soms dat er mails in de spam belanden.
Kan ik een pakket terugsturen?
Het is niet de bedoeling om bestelde en reeds verstuurde pakketten binnen het abonnement zomaar retour te sturen. Wanneer er iets mis is met een pakket of als er iets niet klopt neem dan direct contact met ons op en meldt het probleem zodat we een gepaste oplossing kunnen voorstellen. Retour zendingen zonder melding vooraf kunnen wij helaas niet accepteren en evt. (verzend)kosten worden niet vergoed. De betaalverplichting blijft dan onverwijld bestaan. Zie ook onze voorwaarden.